پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۳ |۱۳ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 17, 2024
همایش

حوزه/ همایش ملی «علامه ذوفنون، سالک توحیدی، حضرت آیت‌الله حسن‌زاده آملی (ره)» با حضور اهالی حوزه و دانشگاه از دقایقی قبل در سالن شیخ مفید دانشگاه قم در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن رمضانی، دبیر علمی همایش ملی علامه ذوفنون، سالک توحیدی، حضرت آیت‌الله حسن‌زاده آملی (ره) به بیان اهداف برگزاری این همایش پرداخت.

وی، علامه حسن‌زاده آملی (ره) را عالمی عامل و جامع دانست که با آثاری که از خود بر جای گذاشته است، به همه جویندگان علم و معرفت نورافشانی می‌کند.

دبیر علمی همایش ملی علامه ذوفنون خاطرنشان کرد: وجود جسمانی علامه حسن‌زاده آملی (ره) در بین ما نیست، اما یاد و روش و منش و کنش و واکنش او به یادگار مانده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رمضانی در مورد هدف برگزاری این همایش، گفت: کسی نیست که علامه حسن‌زاده آملی (ره) را نشناسد، هدف شناساندن ایشان نیست، هدف ما زنده نگاه داشتن یاد او و فروزان نگاه داشتن شعله وجودی اوست تا هر کس در مسیر کسب معرفت و استکمال گام برمی‌دارد، شاخص وجودی علامه برایش یک معیار باشد.

دبیر علمی همایش در مورد شخصیت علامه حسن‌زاده آملی(ره) گفت: ایشان به معنای واقعی کلمه فانی در علم و عالم بود و نه تنها در فراگیری علم و معرفت شاخص است بلکه در تربیت و تزکیه نفس نیز شاخص است.

وی با اشاره به اینکه همه ما مدیون علامه حسن‌زاده آملی (ره) هستیم، افزود: اگر سخن از جامعیت بین علم و عمل و همه علوم و فنونی که در حوزه‌های قدیم و جدید مطرح است، سخن از این امور بدون یاد علامه ممکن نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین رمضانی عنوان کرد: یاد و خاطره و روش و نحوه تحصیل و تربیت شاگردان از سوی علامه حسن‌زاده آملی(ره) برای همگان الگوست.

دبیر علمی همایش با اشاره به توصیف «نادره دوران» از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد علامه حسن‌زاده آملی(ره)، به برگزاری سه همایش در راستای تجلیل مقام علامه اظهار امیدواری کرد تا سال‌های آینده نیز همایش علامه حسن‌زاده آملی (ره) با شکوه و عظمت روزافزون برگزار شود.

گفتنی است، آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور سخنران افتتاحیه این مراسم است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha